Yangın Kapıları

“Yangın kapıları” özellikle çok kalabalık ortamlarda kişilerin yangın sırasında rahatlıkla ve güvenle dışarı çıkmasını sağlamak amacıyla yapılmaktadır. AVM, plaza, iş yeri, okul gibi yerlerde yangın çıkışı ve yangın anında duman ile teması kesmek üzere tasarlanmış yangın kapısı mutlaka bulunmalıdır. Kurulan işletmelerde yangın kapısı ve yangın merdiveni bulunması şart koşulsa da hala can güvenliğine yeterince önem vermeyen ya da göstermelik yangın çıkışı tabelası bulunan işletmeler maalesef bulunmaktadır. Bu durum yangın çıktığı anda kişilerin daha fazla paniklemesine, bazı durumlarda da dışarı çıkamayarak çok kötü bir halde can vermesine sebep olmaktadır.

Yangın Kapıları İşlevleri

“Yangın kapıları” işlevleri bakımından bulundukları ortamda normal zamanda dışarıdan gelen hava akımını içeri geçirmemektedir. Yangın anında ise yangın çıkan kısım ile tahliye için kullanılan koridorlar arasındaki hava akımını kesmekte ve kişilerin sadece ateşten değil dumandan da korunmasını sağlamaktadır.

Özel tasarlanan çelik ya da sac kasa sayesinde ateşe dayanıklı olduğu kadar suya da dayanıklı olan yangın kapısı paslanmaz özelliği ile uzun yıllar kullanılabilmektedir.

“Yangın kapısı” yaptırılmak istendiğinde yangından korunmak için gerekli bütün işlevleri sağlayıp sağlamadığı gerekli “yangın kapısı sertifikası” bulunup bulunmadığı kontrol edilmelidir.

“Yangın Kapısı Modelleri”italic text

“Yangın kapıları” bulunulan binanın iç tasarımına uygun şekilde yapılabilmektedir. “Yangın kapıları” denildiğinde bazen akla: “Bu kadar dayanıklıysa sert malzemeden yapılır ve kaba bir görüntü olabilir.” düşüncesi gelse de aslında gayet estetik görünüşlü, istenen tasarıma uygun ve bulunduğu yerde sırıtmayacak “yangın kapıları” yaptırmak mümkündür. Bunun için kaliteli “yangın kapısı” üreten bir firmanın “yangın kapısı modelleri” incelenerek kolaylıkla karar verilebilir. Hatta yapılacak bir piyasa araştırması hem ekonomik hem de içinize sinen görüntüde bir yangın kapısı yaptırmanızı sağlayabilir.

, yangin kapisi sakarya , yangin kapisi balikesir , yangin kapisi manyetik tutucu , yangin merdiveni kapisi , yangin kapisi imalatçilari